تعمیر کاتالیزور لیفان 620

تعمیر کاتالیزور لیفان ۶۲۰

تعمیر کاتالیزور لیفان 620 کار هر کسی نیست! مستر کاتالیزور بزرگترین تعمیرگاه کاتالیزور در ایران بوده و برای هر تعویض کاتالیزور، گارانتی در نظر دارد. مستر کاتالیزور با کمترین هزینه تعمیر کاتالیزور لیفان 620 در خدمت شماست. سریعترین خدمات را با بالاترین کیفیت­ها تجربه کنید.

علت روشن شدن چراغ چک موتور لیفان 620

کاتالیزور لیفان ۶۲۰

چراغ چک لیفان سولانو 620 روشن شده و ما به دنبال دلایل و رفع مشکل هستیم. روشن شدن چراغ چک موتور چه دلایلی می­تواند داشته باشد؟ بسیاری از ما با مشکلی مانند روشن شدن چراغ چک موتور مواجه شده­ایم که دیدن آن باعث ترس رانندگان خودرو می­شود. ما 5 مورد از رایج­ترین دلایل روشن شدن چراغ چک موتور روی داشبورد را به شما پیشنهاد می­کنیم.

ظاهر شدن نماد نشانگر موتور در لیفان 620، به عنوان یک قاعده، بدون هشدار رخ می­دهد. دلیل ظاهر شدن چراغ چک موتور را نمی­توان بلافاصله درک کرد. حتی اگر خودرو دارای عیب‌یابی خودکار باشد که تمام سیستم‌های خودرو را از نظر خطا اسکن می‌کند و در صورت وجود رمزگشایی روی صفحه اطلاعات نمایش می‌دهد، دلایل ظاهر شدن چراغ چک موتور از این طریق قابل بررسی نخواهد بود.

برای اکثر رانندگان، ظاهر شدن این نماد هشدار روی پانل ابزار به معنای نیاز به مراجعه فوری به تعمیرگاه خودرو برای تشخیص و رفع علت علامت هشدار «چراغ چک موتور»  است. اما در گاهی موارد، هنگامی که این علامت ظاهر می­شود، می­توانید خودتان بدون مراجعه به سرویس خودرو، علت را از بین ببرید، که باعث صرفه جویی در هزینه شما می­شود.

توجه: به هر حال بازدید دوره­ای سالانه و یا چند ماهه برای خودروی شما به ویژه لیفان 620 لازم است. معمولا این بررسی­های دوره­ای برای پیشگیری بوده و با اینکه هزینه زیادی برای شما ندارند، اما ازهزینه­های گزاف آینده جلوگیری می­کنند.

  1. سنسور اکسیژن را تعویض کنید.

سنسور اکسیژن در خودروی شما بخشی از سیستم تصفیه اگزوز است که میزان اکسیژن سوخته نشده در محفظه احتراق موتور را کنترل می­کند. این سنسور به کنترل مصرف سوخت خودرو کمک می­کند. عملکرد نادرست سنسور اکسیژن به این معنی است که رایانه خودرو اطلاعات صحیحی را دریافت نمی­کند.

در نتیجه این امر می­تواند مصرف سوخت را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و قدرت موتور را کاهش دهد. اکثر خودروها دارای 2 تا 4 سنسور اکسیژن هستند. اگر یک اسکنر خطای خودروی خانگی دارید، با اتصال آن به خودرو، به راحتی می­توانید متوجه شوید که کدام سنسور نیاز به تعویض دارد. البته کامل­ترین تجهیزات همیشه در تعمیرگاه­های تخصصی خودرو وجود دارند.

به چه دلیل سنسور اکسیژن در لیفان 620 غیر قابل استفاده می­شود؟

با گذشت زمان، سنسور با لایه­ای از روغن موتور استفاده شده و دوده روغن پوشانده می­شود که باعث کاهش دقت خواندن قرائت­های سنسور برای تنظیم مخلوط بنزین و هوا و توزیع آن می­شود. یک بهینه عملکرد نادرست سنسور اکسیژن در لیفان 620 منجر به افزایش محتوای مضر CO2 در اگزوز می­شود.

چه کاری باید انجام شود؟

اگر سنسور اکسیژن معیوب لیفان 620 را تغییر ندهید، می­تواند منجر به خرابی کاتالیزور خودرو شما و حتی ترکیده شدن آن شود که منجر به بالارفتن هزینه تعمیر کاتالیزور لیفان 620 شود. هزینه تعمیر و تعویض کاتالیزورهای نسل جدید به دلیل محتوای آلیاژهای گرانبها بسیار بالا است. در برخی از خودروها،پ نیز ممکن است چندین کاتالیزور وجود داشته باشد که هزینه آنها را افزایش می­دهد.

پس هرگز برای تعویض سنسور تعلل نکنید. با اینکه هزینه تعویض و تعمیر سنسور خیلی کم نیست اما به صرفه­تر از هزینه سیستم مبدل گازهای خروجی یا همان کاتالیزور است. همچنین می­توانید با انجام این کار خودتان در هزینه­های تعویض صرفه جویی کنید که البته این کار پیشنهاد نمی­شود. در صورتی که در این کار تخصص نداشته باشید، ممکن است به خود یا خودرو آسیب برسانید.

  1. درپوش پرکننده سوخت را بررسی کنید

بسیاری از رانندگان، در اغلب موارد، هنگامی که علامت “چک موتور” ظاهر می­شود، به مشکلات جدی در موتور خودرو فکر می­کنند، اما حتی به فکر بررسی سیستم سوخت نمی­افتند که ممکن است به دلیل نقص یا خرابی این سیستم باشد. ممکن است درپوش پرکننده سوخت به اندازه کافی سفت نشده باشد. این یک دلیل بسیار رایج برای ظاهر شدن چراغ چک موتور است.

دلیل به وجود آمدن این مشکل چیست؟

نشتی سیستم سوخت رسانی به دلیل عبور هوا از درپوش بنزین به وجود می­آید که باعث افزایش مصرف سوخت لیفان 620 می­شود. در تعمیرگاه­ها با روشن شدن علامت چک موتور، سیستم عیب یاب خطای موتور را صادر می­کند و دلیل آن نیز مشخص می­شود.

چه کاری باید انجام شود؟

اگر با ظاهر شدن علامت چک موتور، لیفان 620 قدرت خود را از دست نمی­دهد و هیچ نشانه صوتی از آسیب موتور (تق تق کردن موتور، صدای جیر جیر و غیره) وجود ندارد، ابتدا این قطعه را بررسی کنید. درپوش مخزن بنزین شما ممکن است ترک خورده یا به اندازه کافی سفت نباشد.

اگر درپوش به اندازه کافی سفت نشده بود، پس از بستن آن تا انتها، مدتی به رانندگی با خودرو ادامه دهید تا ببینید آیا خطای موتور برطرف می­شود یا خیر. برای جلوگیری از ظاهر شدن چراغ چک موتور به این دلیل، به طور منظم درپوش پرکننده سوخت را بررسی کنید. به یاد داشته باشید که به طور دوره­ای درپوش باید با یک درپوش جدید جایگزین شود!

  1. کاتالیزور اگزوز خودرو

کاتالیزور خودرو به لیفان 620 کمک می­کند تا گازهای خروجی موتور را با محیط زیست سازگارتر کند. مونوکسید کربن و سایر مواد مضر را به ترکیبات بی ضرر تبدیل می­کند.

اگر کاتالیزور اگزوز لیفان 620 شما غیر قابل استفاده شده است، نه تنها زمانی که نماد موتور (چراغ چک) ظاهر می­شود، بلکه مدت­ها قبل از آن، زمانی که قدرت لیفان 620 شما نصف می­شود، متوجه این موضوع خواهید شد. به عنوان مثال وقتی پدال گاز را فشار می­دهید، خودرو مانند قبل، شتاب و سرعت خوبی نخواهد داشت.

چه چیزی می­تواند باعث خرابی کاتالیزور لیفان 620 خودرو شود؟

اگر به طور منظم لیفان 620 خود را مطابق با مقررات تعمیر و نگهداری شرکت خودروسازی سرویس می­دهید، کاتالیزور نباید خراب شود و تنها در صورت تمام شدن طول عمر، نیاز به تعویض پیدا می­کند. دلیل اصلی خرابی کاتالیزور، تعویض نکردن سنسور اکسیژن معیوب و همچنین تعویض نکردن شمع­ها در پایان تاریخ انقضا می­باشد.

هنگامی که سنسور اکسیژن یا شمع­ها از کار می­افتند، تبدیل مونوکسید کربن موجود در کاتالیزور به مواد شیمیایی بی ضرر متوقف شده و باعث گرم شدن بیش از حد کاتالیزور می­شود که خود خرابی کاتالیزور خودروی لیفان 620 شما را به همراه دارد.

چه کاری باید در خصوص تعمیر کاتالیزور لیفان 620 انجام شود؟

اگر کاتالیزور لیفان 620 شما غیرقابل استفاده شده است، نمی­توانید یه خوبی با خودروی خود رانندگی کنید، زیرا موتور به درستی کار نمی­کند و نفس نمی­کشد. در واقع خودروی لیفان 620 شما با نشان دادن نماد موتور (چک) روی داشبورد در این مورد هشدار به شما هشدار می­دهد.

همچنین مصرف سوخت شما بسیار افزایش یافته و نیروی رانش موتور وجود نخواهد داشت. اگر چه تعویض کاتالیزور هزینه بسیار زیادی برای شما به همراه خواهد داشت، اما یک راه دیگری نیز وجود دارد. متأسفانه، اگر یک مکانیک خودرو با تجربه نیستید، نمی­توانید خودتان یک کاتالیزور اگزوز خروجی معیوب را تعویض کنید.

راه دومی که پیش روی شما قرار دارد، تعمیر کاتالیزور لیفان 620 است. هزینه تعمیر کاتالیزور لیفان 620 در مقابل هزینه تعویض آن به صرفه­تر است که البته همیشه نمی­توان از این روش استفاده کرد. در هر صورت باید با تعمیرگاه خودرو تماس بگیرید. به یاد داشته باشید که تعویض به موقع سنسورهای اکسیژن و شمع ها از مبدل کاتالیزوری شما در برابر آسیب محافظت می کند!

  1. سنسور جریان هوای جرمی را تعویض کنید

سنسور جریان هوای جرمی میزان هوای اضافه شدن به مخلوط بنزین را برای احتراق بهینه سوخت تنظیم می­کند. این سنسور به طور مداوم به کامپیوتر خودرو از میزان اکسیژن تامین شده اطلاع می­دهد. یک سنسور جریان جرمی معیوب باعث افزایش مصرف سوخت، افزایش سطح CO2 در گازهای خروجی، کاهش قدرت موتور و کیفیت سواری می­شود.

با یک سنسور معیوب، شتاب و سرعت نیز ضعیف می­شوند. همچنین در هوای سرد، خودروی لیفان 620 که سنسور آن معیوب است به خوبی روشن نشده و استارت نمی­خورد.

 

دلایل خرابی سنسور جریان هوای جرمی چیست؟

اکثر خرابی­های سنسور به دلیل نصب نادرست فیلتر هوا و دیرهنگام آن رخ می­دهد. همچنین، اگر طبق برنامه تعمیر و نگهداری خودرو توصیه شده توسط سازنده، فیلتر هوا به طور مرتب تعویض نشود، ممکن است سنسور جریان هوا از کار بیفتد.

چه کاری که باید برای رفع مشکل خرابی سنسور جریان هوای جرمی انجام شود؟

از نظر تئوری، می‌توانید برای مدت طولانی با سنسور جریان هوای شکسته (چند هفته یا ماه) رانندگی کنید. اما متوجه خواهید شد که هر چه بیشتر رانندگی کنید، مصرف سوخت بیشتر می­شود. تعویض سنسور در سرویس خودرو چندان گران نیست، زیرا این کار زمان زیادی نمی-برد و بسیار ساده است.

هزینه­های اصلی در این زمینه مربوط به هزینه سنسور است که برای برخی از مدل­های لیفان 620 می­تواند گرانتر باشد. خود تعویض سنسور بسیار ساده است. اما با توجه به هزینه کم تعویض سنسور می­توانید این کار را به استادی در سرویس خودرو و تعمیر کاتالیزور لیفان 620 بسپارید. به یاد داشته باشید که تعویض منظم فیلتر هوا با رعایت مقررات نگهداری خودرو ضروری است!

  1. تعویض شمع­ها و وایرهای (سیم های) فشار قوی

شمع­ها در خودرو قطعات اصلی احتراق مخلوط سوخت هستند. با شمع­های معیوب، جرقه نادرستی برای مشتعل کردن مخلوط بنزین انجام می­شود.

شمع­های معیوب اغلب بدون جرقه یا فاصله جرقه نادرست هستند که منجر به عملکرد نامناسب موتور می­شوند. اگر شمع­ها در هنگام شتاب گیری بخصوص از حالت سکون به درستی کار نکنند، ممکن است تکان­های خفیفی را در لیفان 620 احساس کنید.

دلایل خرابی شمع­ها در لیفان ۶۲۰ چیست؟

شمع­های خودرو معمولا باید هر 50000 کیلومتر تعویض شوند. با این حال، این زمان­های برنامه ریزی شده تعویض شمع ممکن است به دلیل عوامل مختلف مربوط به کیفیت سوخت و سبک رانندگی کاهش یابد.

چه کاری باید در خصوص تعویض شمع­های لیفان ۶۲۰ انجام شود؟

اگر شمع­های خودروی لیفان 620 شما برای مدت طولانی تعویض نشده­اند، یا اگر نقص­های مربوط به احتراق را در موتور احساس می­کنید، باید بلافاصله آنها را با شمع­های جدید و بدون تاخیر تعویض کنید. سعی نکنید در هزینه تعویض دیرهنگام شمع­ها صرفه جویی کنید، زیرا هزینه شمع­ها و همچنین کار تعویض آنها بسیار گران نیست.

با تعویض شمع­های قدیمی، عملکرد موتور را بهبود می­بخشید و مصرف سوخت خودرو را کاهش می­دهید. تعویض شمع­ها توسط خودتان بسیار آسان است. اصولاً زیر کاپوت خودرو به راحتی قابل دسترسی هستند. برای باز کردن پیچ شمع­ها از موتور به یک آچار شمع معمولی نیاز دارید.

همچنین توصیه می‌شود وضعیت سیم‌های فشار قوی را زیر نظر داشته باشید، زیرا با گذشت زمان ممکن است غیرقابل استفاده شوند و برقی را که به شمع‌ها منتقل می‌شود، عبور دهند که باعث کاهش قدرت جرقه می‌شود. به یاد داشته باشید که تعویض منظم شمع­ها، مطابق با برنامه تعمیر و نگهداری خودرو، از خراب شدن کاتالیزور اگزوز جلوگیری می­کند و عملکرد موتور را بهبود می­بخشد!

تمامی موارد گفته شده در بالا، بر روی روشن شدن چراغ چک موتور خودرو موثر بوده و یکی از روش­های برطرف نمودن این مشکل، تعمیر کاتالیزور لیفان 620 است. کافیست خودروی لیفان 620 خود را به مستر کاتالیزور بسپارید تا ایمن و با خیال آسوده رانندگی کنید.