تعمیر کاتالیزور در تهران

تعمیر کاتالیزور در تهران

مستر کاتالیزور با افتخار اعلام می­کند که بزرگترین و اولین مرکز تعمیر کاتالیزور در تهران است. بزرگترین تعمیرگاه کاتالیزور در تهران و غرب تهران همینجاست! کافیست تا با ما تماس گرفته و یا حضوری مراجعه کنید تا از قیمت­های شگفت انگیز ما اطلاع پیدا کنید.

کاتالیزور خودرو چگونه کار می­کند؟

کاتالیزورها ابتدا برای کنترل انتشار گازهای گلخانه ای در دودکش مراکز تولیدی و صنعتی ایجاد شدند، اما زمانی که مقررات آلودگی هوا در دهه 1970 اجرا شد، کاتالیزور به اجزای ضروری در خودروها تبدیل شد.

احتراقی که باید در داخل موتور خودرو اتفاق بیفتد تا شروع به کار کند، عوارض جانبی بالقوه مضری دارد. چرا؟ این فرایند، گازهای سه گانه خطرناکی را ایجاد می­کند که در دود اگزوز آزاد می­شوند: مونوکسید کربن، اکسیدهای نیتروژن و هیدروکربن­ها.

وظیفه کاتالیزور در خودرو این است که آن گازها را قبل از رها شدن در جو به عناصر کمتر مضر تبدیل کند. کاتالیزورهای امروزی آنقدر قابل اعتماد و کارآمد هستند که تخمین زده می­شود 90 درصد مونوکسید کربن، اکسیدهای نیتروژن و هیدروکربن­ها را به ترکیبات کم ضررتر تبدیل کنند.

علائم خرابی کاتالیست خودرو در تهران

چگونه بفهمیم که سیستم اگزوز کاتالیزور خودرو خراب شده است؟ هنگامی که کاتالیزورها در خودرو شروع به خرابی می­کنند، علائم هشدار دهنده خاصی وجود دارد. در اینجا پنج علامت وجود دارد که کاتالیزور خودروی شما ممکن است نیاز به بررسی داشته باشد:

  1. صدای تق تق در زیر خودرو: آیا صدای ضربه­هایی را می­شنوید که در دورهای بالا یا هنگام استارت زدن ماشین رخ می­دهد؟ این معمولا زمانی اتفاق می­افتد که سلول­های سرامیکی شروع به تجزیه شدن می­کنند. ذرات ریزش شده به دیواره­های کاتالیزور برخورد می­کنند، زیرا تحت تأثیر جریان گاز و همچنین نیروهای گریز از مرکز قرار می­گیرند.

به زبان ساده­تر این اتفاق زمانی رخ می­دهد که یک کاتالیزور آسیب دیده باشد. این موضوع می­تواند ناشی از سن کاتالیزور، نوع مخلوط سوخت مورد استفاده در خودرو و دیگر موارد باشد. جغجغه­ای شدن کاتالیزور، نتیجه خراب شدن توری داخل کاتالیزور است.

  1. بررسی کنید چراغ چک موتور روشن است یا نه: دلایل مختلفی برای روشن شدن چراغ چک موتور وجود دارد، اما زمانی که سنسور نسبت هوا به سوخت و سنسور اکسیژن متوجه مشکلی شوند، چراغ را فعال می­کنند. (مکانیک شما می­تواند خودرو را برای کدهای مشکل اسکن کند تا بررسی کند که مشکل کجاست.)
  2. کاهش عملکرد موتور: این اغلب یکی از علائم اولیه خرابی کاتالیزور خودروی شما محسوب می­شود. بنابراین توجه به عملکرد خودروی خود، راهی عالی برای تشخیص زود هنگام مشکل است. برخی از اولین مواردی که ممکن است متوجه آنها شوید کاهش سرعت، شتاب کمتر و مصرف سوخت بالاتر است.
  3. بوی گوگرد از اگزوز: بنزین حاوی گوگرد است و در طی فرآیند احتراق به سولفید هیدروژن تبدیل می‌شود که کاتالیزور آن را به دی اکسید گوگرد که کاملاً بی‌بو است تبدیل می­کند. با این حال، هنگامی که یک کاتالیزور از کار می­افتد، سوخت نسوخته در اگزوز باقی مانده و بویی بسیار شبیه به تخم مرغ­های فاسد از خود پخش می­کند.
  4. خودرو در تست آلایندگی قبول نمی­شود: اگر کاتالیزور خودروی شما معیوب باشد، در طول تست تشخیصی نشان داده می­شود.

همه موارد گفته شده در بالا به این واقعیت منجر می­شود که موتور “نفس نمی­کشد”. کاتالیزور داخل خودرو فوراً دچار خرابی و از کار افتادگی نمی­شود. قبل از اینکه در نهایت این قطعه مهم از کار بیفتد، متوجه خواهید شد که نقص هایی که در بالا توضیح داده شد ظاهر شده­اند.

با مراجعه به موقع به تعمیرگاه کاتالیزور تهران می­توانید از ضررهای پیش رو جلوگیری کنید. مستر کاتالیزور، تعمیرات کاتالیزور غرب تهران را به عهده داشته و هنگام تعویض کاتالیزور، به شما گارانتی عرضه می­کند.

نحوه بررسی کاتالیزور برای نقص

شما می­توانید بررسی را خودتان انجام دهید. با این حال، برای انجام این روش، تجربه و ابزارهای تشخیصی مورد نیاز خواهد بود. برای تشخیص دقیق، بهتر است به یک مرکز خدمات تخصصی مراجعه کنید. مستر کاتالیزور با افتخار، تعمیر کاتالیزور تهران را انجام می­دهد.

  1. کاتالیزور را از لحاظ ظاهری بازرسی کنید. اگر آسیب مکانیکی، فرورفتگی و یا خراشیدگی پیدا کردید، به احتمال زیاد سلول­های داخلی نیز خراب شده­اند. متأسفانه با کمک یک بازرسی خارجی نمی­توان با دقت 100 درصد وضعیت سلول­ها را تعیین کرد. علاوه بر این برای گرفتن نتیجه معاینه فنی حتما باید خودرو را به دست کاردان بسپارید.
  2. فشار اگزوز را بررسی کنید. برای انجام چنین بررسی، یک دستگاه خاص یعنی یک مانومتر مورد نیاز است. به وسیله این دستگاه و تجهیزات تخصصی دیگر می­توانید فشار اگزوز را اندازه گیری کنید. اگر بالاتر از حد نرمال باشد، یک نقص وجود دارد.

چگونه از مشکلات مبدل کاتالیزوری جلوگیری کنیم

مانند تمام مشکلات خودرو، پیشگیری از آنها قبل از بروز آنها همیشه بهترین برنامه است. اگر موتور شما بد احتراق می کند، یا اگر مایع خنک کننده شما می­سوزد، ممکن است منجر به مشکلاتی در کاتالیزور خودروی شما شود. رفع این مشکلات قبل از آسیب دائمی به کاتالیزور باعث صرفه جویی در هزینه ها و مشکلات بعدی می­شود. در اینجا سه ​​راه برای انجام این کار وجود دارد:

  1. 1. انجام بازدیدهای منظم برنامه ریزی شده تعمیر و نگهداری به یافتن هرگونه مشکلی که می­تواند منجر به آسیب دیدن کاتالیزور خودروی شما شود کمک می­کند. به همین دلیل است که نباید چراغ چک موتور را هنگام روشن شدن نادیده بگیرید. همیشه برای تشخیص مشکل در سریع­ترین زمان ممکن، چراغ چک را بررسی کنید.
  2. 2. همچنین می­توانید عملکرد کاتالیزور خودروی خود را با تعویض شمع_ها در زمانی که وسیله نقلیه شما به 8000 کیلومتر رسید، بهبود ببخشید. زیرا شمع­های فرسوده یا آسیب دیده می­توانند منجر به تجمع بیش از حد کربن شوند.
  3. رانندگی با خودروی خود با سرعت بزرگراه به مدت حداقل 20 دقیقه یک بار در هفته به موتور کمک می­کند به دمای عملیاتی مناسب برسد و رسوباتی را که ممکن است در سیستم اگزوز و مبدل کاتالیزوری جمع شده باشد بسوزاند.

کاتالیزورها در صورت آسیب دیدن باید تعویض شوند، اما اگر علائم مبدل معیوب را مشاهده کردید، نگران نباشید. مکانیک شما با یک بازدید سریع از سیستم اگزوز به شما می­گوید که برای کارکرد صحیح ماشین خود باید چه کاری انجام دهید. درر واقع مستر کاتالیزور، بزرگترین مرکز تعمیر کاتالیزور تهران، هر آنچه نیاز دارید را به شما می­گوید.

آیا کاتالیزور خودروی شما نیاز به تمیز کردن، تعمیر یا تعویض در تهران دارد؟

تعمیر کاتالیزور در تهران

در برخی موارد، مشکل ممکن است به سادگی مسدود شدن سلول کاتالیزور باشد. در این صورت راه حل می­تواند این باشد که مکانیک شما آن را شستشو داده و تمیز کند. برداشتن و تعمیر کاتالیزور با یک واشر فشار می‌تواند از شر آلاینده‌هایی که انباشته شده‌اند خلاص شود و رسوباتی که ممکن است در داخل آن ایجاد شده‌اند را حل کند.

این کار را می­توان یا توسط یک متخصص خدمات آموزش دیده انجام داد، یا اگر به طور گسترده روی اتومبیل کار کرده­اید و تجهیزات مخصوص آن را دارید، ممکن است خودتان بتوانید این کار را انجام دهید.

راه دیگر برای تمیز کردن کاتالیزور خودرو، استفاده از یک پاک کننده کاتالیزوری مایع است که می­تواند به خلاص شدن از شر ذرات انباشته شده در داخل آن کمک کند.

گاهی اوقات، انواع دیگری از تعمیرات سیستم اگزوز مورد نیاز است، زیرا ممکن است مشکلی غیر از کاتالیزور وجود داشته باشد که باعث خوانش عیب یابی اشتباه شود. این موضوع می­تواند شامل نشتی در سیستم اگزوز باشد، که می­تواند خوانش سنسور اکسیژن را از بین ببرد و یا واشرهای فرسوده اگزوز که بر عملکرد کاتالیزور تأثیر می­گذارد.

همیشه به خاطر داشته باشید که اگر کاتالیزور خودروی شما آسیب دیده باشد، تمیز کردن آن کافی نخواهد بود، بنابراین قبل از هر اقدامی باید مطمئن شوید که علت واقعی مشکل را می‌دانید.

تمیز کردن یا شستشوی کاتالیزور خودرو

این روش به شما کمک خواهد کرد که کاتالیزور را زمانی که سلول­ها در شرایط عادی کار می­کنند پاکسازی کنید. اگر آنها خرد شده یا فرو ریختند، شستشو و تمیز کردن کمکی نمی­کند. تنها راه چاره، تعویض کاتالیزور در خودرو است.

مکانیک‌های خودرو و صاحبان خودرو معمولاً از دو روش برای شستشوی کاتالیزور خودرو از رسوبات روغن و دوده استفاده می‌کنند:

  1. تمیز کردن پیشگیرانه با مواد شوینده که توصیه می­شود به صورت دوره­ای انجام شود. نیازی به خارج کردن کاتالیزور از خودرو نیست.
  2. شستشوی کاتالیزور، که در آن واحد برچیده و جدا می­شود.

تعمیر کاتالیزور غرب تهران که با نام مستر کاتالیزور شناخته می­شود، معروفترین مرکز تعمیر کاتالیزور تهران شناخته می­شود. متخصصین این مرکز همگی آماده خدمت رسانی به افراد می­باشند. این مرکز انواع تعمیرات کاتالیزور غرب تهران را انجام داده و کامل­ترین تعمیرگاه کاتالیزور تهران می­باشد.

شستشو، تعمیر و تعویض کاتالیزور از خدمات این مرکز بوده و گارانتی محصول را نیز ارائه می­دهد. کافیست یک بار از ما مشاوره بگیرید. سلامت تنفس خودروی خود را به مستر کاتالیزور بسپارید.