تعمیر کاتالیزور سانتافه

تعمیر کاتالیزور سانتافه

تعمیر کاتالیزور سانتافه از جمله مواردی است که نیاز به متخصصین خود را داشته و مراحل سختی دارد. برای استعلام قیمت هزینه تعمیر کاتالیزور سانتافه تلفن را برداشته و با ما تماس بگیرید. تعمیر کاتالیزور santafe خود را با خیال راحت به ما بسپارید و از گارانتی کاتالیزورهای ما بهره­مند شوید.

علائم، علل و تشخیص گرفتگی کاتالیزور هیوندای سانتافه

کاتالیزور هیوندا سانتافه

کاتالیزور بخشی از سیستم اگزوز هیوندای سانتافه بوده و هدف اصلی آن تبدیل گازهای خروجی مانند مونوکسید کربن و هیدروکربن هایی است که برای سلامتی و محیط زیست مضر هستند به محصولات جانبی کمتر مضر مانند دی اکسید کربن و گاز نیتروژن. اگر کاتالیزور در سانتافه شما مسدود شود، می­تواند بر عملکرد وسیله نقلیه شما تأثیر بگذارد.

کاتالیزور سانتافه حاوی ساختارهای لانه زنبوری با منافذ ریز می­باشد که بسته به نوع کاتالیزور با پلاتین، رودیوم یا پالادیوم پوشیده شده است. اگر این منافذ مسدود شوند، گازهای خروجی نمی­توانند از آن عبور کنند.

علائم خرابی کاتالیزور سانتافه

رایج‌ترین نشانه‌های گرفتگی کاتالیزور در هیوندای سانتافه عبارتند از: عملکرد پایین سرعت یا از دست دادن عملکرد شتاب، کارکرد نامنظم موتور، بوی غیرعادی گاز خروجی، مصرف سوخت بالا، روشن شدن چراغ چک موتور، استارت نخوردن و گاهی اوقات صداهای تق تق.

  • شتاب ضعیف

بارزترین نشانه گرفتگی کاتالیزور در هیوندای سانتافه، شتاب کند یا کاهش عملکرد موتور است. وقتی پدال گاز را در حالت توقف فشار می­دهید، ممکن است خودرو در ابتدا به طور عادی شتاب بگیرد. اما پس از رسیدن به سرعت معین، عملکرد موتور به دلیل مسدود شدن افزایش گازهای خروجی در سیستم کاهش می­یابد. در این حالت حتی فشار دادن کامل پدال گاز کمکی نمی­کند.

  • مصرف سوخت بالا

هنگامی که موتور به دلیل گرفتگی کاتالیزور نمی­تواند به درستی تنفس کند، باعث می­شود موتور سوخت بیشتری بسوزاند.

  • تست آلایندگی ناموفق

هنگامی که کاتالیزور در سانتافه خراب می­شود، توانایی خود را در فیلتر کردن صحیح گازهای سمی خروجی از موتور از دست می­دهد. این باعث می­شود خودرو در تست آلایندگی رد شود. با کاهش قابل توجه عملکرد، مصرف سوخت بالا و آلاینده­های مضر بیشتر در لوله اگزوز، یک کاتالیزور معیوب در نظر گرفته می­شود.

علل خرابی مبدل کاتالیزور در هیوندای سانتافه

همه  کاتالیزورها در نهایت از کار می‌افتند زیرا قطعه فرسوده می­شود. با گذشت زمان، رسوبات کربن انباشته شده و شبکه­های کاتالیزور را مسدود می­کند، به خصوص اگر خودرو مسافت­های زیادی را طی کرده باشد. آلودگی هوا، ماندن در ترافیک و پشت چراغ قرمزهای طولانی نیز می­توانند عمر کاتالیزور خودروی شما را کوتاه کنند.

البته کیفیت پایین سوخت و بنزین نیز بی تاثیر نیست. هر چه کیفیت سوخت خودروی شما بالاتر باشد، کاتالیزور نیز مدت زمان بیشتری برای شما کار خواهد کرد. ضربه، تکان­های شدید و تصادفات نیز می­توانند از دلایل خرابی کاتالیزور در سانتافه محسوب شوند.

کاتالیزورهای سانتافه چقدر عمر می­کنند؟

عوامل زیادی وجود دارد که بر عمر مفید این قطعه مهم تأثیر می‌گذارد، اما معمولاً کاتالیزور سانتافه در حدود 8000 کیلومتر یا 10 سال کار می‌کند. با این حال، ممکن است خیلی زودتر به دلیل آلودگی، گرمای بیش از حد یا آسیب فیزیکی از بین برود.

به عنوان مثال، به دلیل مشکلات سیستم جرقه زنی یا نشت روغن یا مایع خنک کننده به محفظه­های احتراق به دلیل فرسودگی رینگ های پیستون یا خرابی واشر. استفاده از نوع نامناسب سوخت، مثلاً بنزین سرب دار، می-تواند مبدل کاتالیزوری را به سرعت خراب کند.

بررسی خرابی کاتالیزور با استفاده از تست دما

اندازه‌گیری دمای کاتالیزور در سانتافه همچنین می‌تواند به شما در تعیین محدودیت‌های داخلی احتمالی که باعث فشار برگشتی بیش از حد می‌شود کمک کند. برای این آزمایش می­توان از دماسنج مادون قرمز استفاده کرد.

  1. موتور هیوندای سانتافه خود را روشن کنید و صبر کنید تا در سطح دمای عملیاتی مناسب قرار گیرد.
  2. خودروی خود را با جک بلند کنید تا به کاتالیزور دسترسی آسان داشته باشید.
  3. دما را در ورودی و خروجی کاتالیزور با استفاده از دماسنج مادون قرمز اندازه گیری کرده و مقادیر را با هم مقایسه کنید.

اگر اختلاف دما بالاتر از 10 درجه سانتیگراد یا 50 درجه فارنهایت باشد، به احتمال زیاد کاتالیزور خودروی شما مسدود شده است.

همانطور که مشاهده کردید، روش بررسی خرابی کاتالیزور سانتافه بسیار سخت بوده و نیازمند تجهیرات مخصوص است. به همین دلیل است که توصیه می­کنیم حتما برای تعمیر کاتالیزور santafe به مراکز معتبر در این زمینه مراجعه کنید.

بررسی خرابی کاتالیزور با استفاده از اسکنر  OBD2

از آنجایی که هیوندای سانتافه به سیستم عیب یاب (OBD) مجهز است، این روش تشخیص عیب می‌تواند نشانه‌های اولیه از محل وقوع نقص را ارائه دهد. اسکنرهای OBD2 در حال حاضر در طرح­های مختلف در دسترس هستند. می‌توانید از یک دستگاه تشخیصی مستقل استفاده کنید یا یک آداپتور OBD2 تهیه کنید که از طریق بلوتوث یا وای‌فای به برنامه تلفن هوشمند متصل می‌شود.

برای شروع عیب یابی، ابتدا باید ابزار تشخیص را به سانتافه خود متصل کنید. کانکتور OBDII معمولاً در زیر داشبورد قرار دارد. در حالی که ابزار متصل است، موتور را روشن کنید. سپس اکثر دستگاه­های تشخیصی اطلاعاتی در مورد خودرو می­خواهند. مهم است که این اطلاعات را 100% به درستی وارد کنید، در غیر این صورت ممکن است نتیجه جستجو نادرست باشد.

علاوه بر خودرو، مدل و نوع موتور، معمولاً باید شماره شناسایی خودرو را نیز وارد کنید. از آنجایی که برخی از کدهای OBD مختص سازنده هستند، در صورت وارد کردن جزئیات بیشتر در مورد سانتافه، اسکنر می‌تواند اطلاعات دقیق‌تری به شما بدهد.

مستر کاتالیزور با داشتن جدیدترین مکانیزم­ها برای تعمیر کاتالیزور سانتافه، بزرگترین مرکز تعویض و تعمیر کاتالیزور انواع خودروها به ویژه هیوندای سانتافه می­باشد.

نتیجه گیری

اگر هیوندای سانتافه شما بیش از 8000 کیلومتر را پیموده است و با مصرف سوخت بالا کاهش عملکرد قابل توجهی را مشاهده می­کنید، قطعاً کاتالیزور سانتافه شما نیاز به تعویض و تعمیر دارد. با این حال، به دلیل هزینه بالای قطعه، توصیه می­شود چندین آزمایش تشخیصی برای بررسی اینکه آیا مبدل کاتالیزوری واقعاً علت مشکل است انجام شود.

یک مکانیک حرفه­ای می­تواند به سرعت مشکل را برای شما تشخیص دهد. متخصصین ما در مستر کاتالیزور آزمایشاتی را برای تعیین علت دقیق خرابی کاتالیزور انجام خواهند داد. ما با افتخار به نیازهای تعویض و تعمیر کاتالیزور سانتافه (santafe) پاسخ می­دهیم.