مرکز تخصصی تعمیر کاتالیزور چانگان

تعمیر کاتالیزور چانگان

تعمیر کاتالیزور چانگان به تخصص بالایی نیاز دارد. تیم مستر کاتالیزور در تعمیر کاتالیزور چانگان ایدو و تعمیر کاتالیزور cs35 تبحر دارد. هزینه تعمیر کاتالیزور چانگان، به مراتب کمتر از هزینه تعویض آن است.

نحوه تمیز کردن کاتالیزور چانگان (بدون حذف آن)

کاتالیزور چانگان

یک کاتالیزور چانگان، ذرات و مواد دیگری را که از موتور خارج می­شود، جمع آوری می­کند. این بدان معنی است که کاتالیزور می­تواند مسدود شده و نیاز به تمیز کردن داشته باشد. در این مقاله نحوه شستشوی کاتالیزور چانگان آمده است. البته باید به این نکته توجه کنید که آسیب­های وارده به کاتالیزور چانگان می­تواند درجه بندی داشته باشد.

به عنوان مثال، اگر مشکل تنها گرفتگی و رسوب باشد، می­توان تنها به شستشو اکتفا کرد. اما اگر آسیب جدی به کاتالیزور وارد شده و یا سلول­های آن ریخته باشد، باید اقدام به تعویض کاتالیزور چانگان نمایید. معمولا با تعمیر کاتالیزور چانگان، بیشتر مشکلات مربوط به اگزوز، کاتالیزور و تنفس خودروی شما حل می­شود.

تعمیر کاتالیزور چانگان به دلیل پایین آوردن هزینه­ها، در بین مردم محبوب­تر است. درست است که روش شستشوی کاتالیزور چانگان را توضیحح داده­ایم اما اگر تنوانید مراحل را به خوبی انجام دهید ممکن است به دیگر بخش­ها آسیب برسانید. به همین دلیل توصیه می­کنیم تا خودروی خود را به مستر کاتالیزور بیاورید.

مواردی که قبل از شروع باید در نظر بگیرید

مواردی وجود دارد که باید قبل از تمیز کردن کاتالیزور چانگان خود در نظر بگیرید. در بسیاری از موارد، قطعات داخل کاتالیزور چانگان شل می­شوند. در این صورت، نمی­توانید کاتالیزور چانگان خود را بدون جدا کردن و تعویض آن تعمیر کنید.

  1. گرفتگی بیش از حد کاتالیزور چانگان

اگر کاتالیزور شما آنقدر گرفتگی دارد که موتور کار نمی­کند، باید کاتالیزور چانگان را بردارید، از ابزارهای مخصوص استفاده کنید و یا کل کاتالیزور را تعویض کنید.

  1. بررسی / گوش دادن به قطعات شل

می‌توانید یک چکش لاستیکی بردارید و با دقت و به آرامی به کاتالیزور چانگان خود ضربه بزنید و گوش دهید تا مطمئن شوید که آیا قطعات شل داخل آن وجود دارد یا خیر. اگر می‌توانید صدای شل شدن قطعات را بشنوید، توصیه می‌کنم مبدل کاتالیزوری را بردارید و بررسی کنید.

زیرا قطعات شل ممکن است حتی از هم باز شده و لوله اگزوز شما را کاملاً مسدود کنند، که ممکن است باعث توقف خودرو در حین رانندگی شوند. اگر قطعه­ای کاملا مسدود شده را در سیستم اگزوز پیدا کردید، زمان تعویض کاتالیزور چانگان شما فرا رسیده است.

  1. کاتالیزور خالص شده

به یاد داشته باشید که کاتالیزور چانگان شما ممکن است تمیز شده باشد اما قطعات داخل آن ممکن است از رسوب پر شده باشد. دیدن این رسوبات بدون برداشتن کاتالیزور، ممکن است سخت باشد. اگر به این مورد مشکوک هستید، کاتالیزور چانگان را بردارید و آن را بررسی کنید.

  1. مصرف روغن

کاتالیزور خودروی چانگان شما ممکن است به دلیل مصرف روغن داخلی مسدود شده باشد که ناشی از ورود روغن به سیلندرها و احتراق و سوختن داخل کاتالیزور داغ است.

در این صورت، همیشه باید قبل از استفاده از روش شستشو یا حتی تعمیر کاتالیزور چانگان ایدو، جلوی نشتی داخلی روغن را بگیرید. زیرا ممکن است فقط برای مدت کوتاهی کاتالیزور کار کند و سریعا دوباره مسدود شود. علائم معمول نشتی داخلی روغن، گرفتگی تهویه میل لنگ، شکستگی درزگیر سوپاپ، یا رینگ پیستون است. همیشه ابتدا تهویه میل لنگ را بررسی کنید.

چگونه کاتالیزور خودروی چانگان خود را بدون جدا کردن آن تمیز کنیم؟

اگر قطعات شل شده داخل کاتالیزوری چانگان خود را به دقت بررسی کرده، به آن گوش داده­اید و مطمئن هستید که خودرو روغن نمی سوزاند، این چند مرحله را برای تمیز کردن کاتالیزور خودروی چانگان خود دنبال کنید:

زمان کل: 10 دقیقه

مرحله 1. محلول پاک کننده کاتالیزور چانگان را تهیه کنید.

ساده­ترین راه برای تمیز کردن کاتالیزور چانگان بدون برداشتن آن، استفاده از محصول پاک کننده کاتالیزوری است.

برای استفاده از این محلول­­­ها باید آن را به باک بنزین ریخته و فرقی نمی­کند که خودروی بنزینی، دیزلی یا هیبریدی دارید. این محلول به تمیز کردن کاتالیزور خودروی چانگان شما کمک می­کند. همچنین سنسورهای O2 و کل سیستم اگزوز شما را تمیز می­نماید.

به خاطر داشته باشید که این محصول در صورت ترک خوردگی، شکستگی یا گرفتگی بیش از حد کاتالیزور، عیوب مکانیکی داخل آن را ترمیم نمی­کند. این یک پاک کننده برای کاتالیزوری است که کمی گرفتگی دارد و به دلیل گذر زمان قدرت خود را از دست داده است. برای این کار برندهای مختلفی وجود دارد اما بین این محلول­ها، محلول­های تقلبی نیز وجود دارند.

بهترین روش، اعتماد کردن به یک مرکز تعویض، شستشو و تعمیر کاتالیزور چانگان cs35 است. این مراکز با استفاده از بهترین برندها و جدیدترین تکنیک­ها و تجهیزات، کاتالیزور خودروی شما را بررسی نموده و سرویس می­کنند.

مرحله 2. محلول پاک کننده کاتالیزور را در مخزن سوخت بریزید.

دفترچه راهنمای محلول پاک کننده را بررسی کنید و مقدار دقیق محلول پاک کننده را در باک سوخت ذکر شده در دفترچه راهنما بریزید. مطمئن شوید که از مقدار مورد نیاز برای نوع خودرو و موتور آن استفاده می‌کنید. بنابراین از مقدار زیادی از محصول استفاده نکنید، زیرا در برخی موارد می‌تواند آسیب بیشتری به کاتالیزور چانگان شما وارد کند.

مرحله 3. اتومبیل خود را برای رانندگی ببرید.

با خودروی خود چند کیلومتر رانندگی کنید تا ببینید آیا خودروی شما بهتر از قبل کار می­کند یا خیر. همچنین می­توانید سعی کنید خودروی خود را با دورهای بالای 3000 برای مسافت طولانی برانید تا کاتالیزور خودروی شما واقعا داغ شود و گرفتگی داخل آن بسوزد. البته همیشه مراقب دمای مایع خنک کننده باشید تا مطمئن شوید که خودرو را بیش از حد گرم نمی­کنید.

محلول پاک کننده تاثیری نداشت، حالا چه کار کنم؟

اگر محلول پاک کننده کاتالیزور را امتحان کرده­اید، اما مشکل همچنان پابرجاست، کاری جز برداشتن کاتالیزور برای بررسی آن و اطمینان از سالم بودن آن وجود ندارد. به یاد داشته باشید که ممکن است کد مشکل P0420 دلایل دیگری مانند معیوب بودن سنسور O2 یا نشتی اگزوز داشته باشد و ممکن است مشکل اصلا در کاتالیزور شما نباشد.

در صورتی که بتوانید پیچ­های زنگ زده را شل کنید، جدا کردن کاتالیزور بسیار آسان است. در برخی خودروها کاتالیزورها مستقیماً روی توربوشارژر نصب می­شوند و در این موارد ممکن است حذف کاتالیزور با مشکل بیشتری همراه باشد.

اگر هنوز فکر می­کنید که کاتالیزور خودروی شما گرفتگی دارد و در حین بازرسی آن مشکلی به نظر می­رسد، می­توانید سعی کنید آن را در حمام با آب و تینر تمیز کنید. این محلول گاهی اوقات جواب می­دهد و ممکن است در هزینه شما صرفه جویی کند.

اگر هم محلول پاک کننده و هم تینر را امتحان کرده­اید و هیچ نشانه ظاهری از بهبود گرفتگی­های سلول دیده نشده و مشکل همچنان پابرجاست هیچ گزینه­ای جز تعویض کاتالیزور وجود ندارد.

کاتالیزورها اغلب گران هستند که به این دلیل است که در داخل آنها فلزات نجیب وجود داشته و هزینه زیادی برای تولید آنها صرف شده است.