تعمیر کاتالیزور آزرا

تعمیر کاتالیزور آزرا

تعمیر کاتالیزور آزرا را به بزرگترین عرضه کننده و تعمیر کننده کاتالیزور آزرا بسپارید. مستر کاتالیزور با کیفیت­ترین کاتالیزورهای آزرا و دیگر خودروها را ضمانت و تحویل و نصب سریع انجام می­دهد. با کاتالیزوری مطمئن، مصرف سوخت خودروی خود را تا حد زیادی کاهش دهید.

اجزای کاتالیزور آزرا

کاتالیزور آزرا

کاتالیزور خودرو نه تنها یکی از قطعات موثر در کاهش آلودگی است بلکه تاثیر بسیاری نیز در سلامت خودرو دارد. همانطور که ریه ناسالم یک فرد می­تواند تاثیر زیادی در سلامتی کل بدن او داشته باشد، کاتالیزوری معیوب یا خراب نیز می­تواند همان قدر در سلامت خودروی شما از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

این قطعه مهم و کاربردی می­تواند هرگونه گاز سمی خارج شده از موتور را به گازی بی خطر تبدیل کند. در واقع گازهای حاصل از مصرف سوخت، از شبکه­ها یا همان سلول­های کاتالیزور عبور کرده و به گازهایی خنثی تبدیل می­شوند که هیچ خطری برای انسان و دیگر جانداران ندارند.

حال این قطعه مهم می­تواند آلودگی­ها را تا 5 برابر کاهش داده و حتی مصرف سوخت خودروی شما را نیز کاهش دهد. این قطعه از فلزاتی گران ساخته شده و در داخل آن شکلی اسفنج مانند و مشبک مشاهده خواهید کرد. کاتالیزور در شهرهای شلوغ و با آلودگی هوای بالا ارزش بیشتری پیدا می­کند. این قطعه خود از سه قسمت تشکیل شده است:

  1. ماده کاتالیزگر: این ماده از فزاتی گران بها مثل طلا، کادمیوم، پالادیوم، پلاتین، رادیوم و ترکیبی از آنها ساخته می­شود. در واقع قیمت بالای کاتالیزور به علت به کار رفتن این فلزات با ارزش در ساختار آن است.
  2. هسته کاتالیزور: هسته کاتالیزور ساختاری مشبک، اسفنجی و لایه زنبوری داشته و از سرامیک مونولیت ساخته می­شود.
  3. لایه اکسیدی: وظیفه این قسمت حفاظت از ماده کاتالیزگر بوده و می­تواند از جنس سیلیکا، دی اکسید تیتانیوم، اکسید آلومینیوم و یا آلومینا باشد.

برخی عوامل وجود دارند که باعث خرابی زودتر کاتالیزور آزرا می­شوند. به تعدادی از آنها اشاره می­کنیم:

  • وجود ایراد در قسمت سیستم جرقه زنی خودرو
  • ضربه شدید و صدمه وارد شدن به خودرو (ریختن سلول­های کاتالیزور)
  • آلودگی هوا
  • زیاد ماندن در ترافیک و درجا کار کردن خودرو (سوختن ناقص و رسوب بیشتر سوخت در کاتالیزور)
  • سوخت بی کیفیت و داشتن رسوبات فراوان
  • استفاده از مکمل­های تقلبی برای شستن انژکتور و…

نکته مهمی که در زمینه کاتالیزور وجود دارد این است که برخی افراد اقدام به حذف کاتالیزور از خودرو می­کنند. این اقدام باعث افزایش صدای موتور شده، باعث جریمه شدن توسط معاینه فنی می­شود و مصرف شوخت را افزایش می­دهد. البته این موارد تنها تعداد کمی از معایب حذف کاتالیزور آزرا از خودرو هستند.

حذف کاتالیزور همچنین سرعت شتاب گرفتن خودرو را مختل نموده و می­تواند به دیگر قطعات خودرو نیز آسیب برساند. فرسایش قطعات موتور یکی از خسارات اقتصادی محسوب می­شود. زیرا همه می­دانیم که مخارج موتور به ویژه برای خودروهای گران­تر بسیار طاقت فرسا است.

قیمت کاتالیزور آزرا

قیمت کاتالیزور آزرا می­تواند با توجه به مواد به کار رفته در آن، شرکت و کشور سازنده، درجه کیفی و دیگر موارد متفاوت باشد. به طور کلی قیمت کاتالیزور آزرا گران­تر از کاتالیزور خودروهای ارزان­تر است. توصیه ما این است که در هنگام خرید و یا تعمیر کاتالیزور خودروی آزرا به فکر قیمت نباشید و تنها به دنبال کیفیت مناسب باشید.

برخی مراکز کاتالیزور آزرا را با قیمتی پایین به فروش می­رسانند که با توجه به مواد به کار رفته در آن طبیعی به نظر نمی­رسد. مستر کاتالیزور تنها کاتالیزورهای با کیفیت را به مشتریان خود ارائه می­کند. در صورت نیاز به استعلام قیمت می­توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و قیمت انواع کاتالیزور آزرا و دیگر خودروها را بپرسید.

تعمیر کاتالیزور azera

تعمیر کاتالیزور azera یکی از نکات مهم در نگهداری این خودروی لوکس است. خودرو نیز همانند انسان سالی یک یا دو بار نیاز به چکاپ کامل دارد. در این بررسی­ها سرویس­ها انجام شده و قطعات خراب و تاریخ گذشته نیز تعمیر یا تعویض می­شوند. یکی از این بررسی­های دوره­ای، بررسی خودرو پیش از فصل زمستان است.

علت مهم بودن بررسی­ها در پیش از زمستان از اهمیت بالایی برخوردار است. البته افراد تصور می­کنند همین که به فکر ضد یخ موتور و شیشه شور و… باشند کافیست. حال به شما یادآوری می­کنیم که بررسی و تعمیر کاتالیزور آزرا را از یاد نبرید.

درست است که زمان تعویض کاتالیزور آزرا ممکن است در حالت عادی دوره 4 ساله باشد اما با ترافیک­های شهری مثل تهران و آلودگی­های آن، نیاز دارید تا گاهی کاتالیزور را شستشو داده و یا تعمیر نمایید. اما چه زمانی باید جهت تعمیر کاتالیزور آزرا مراجعه کنید؟ در صورتی که هر یک از علائم زیر را در خودروی خود مشاهده می­کنید با ما تماس بگیرید.

  • روشن شدن چراغ چک: چراغ چک موتور روشن می­شود در صورتی که موتور مشکلی ندارد.
  • خودرو سخت استارت می­خورد
  • خودرو می­لرزد (به خصوص در دور کند)
  • خودرو روشن نمی­شود
  • بوی بد: پخش بویی مثل بوی تخم مرغ گندیده که به دلیل وجود گوگرد در بنزین ایجاد می­شود.
  • افزایش مصرف سوخت: گرفتگی در کاتالیزور باعث می­شود تا هر چه راننده بیشتر پدال گاز را می­فشارد، مصرف سوخت نیز افزایش یابد.
  • شتاب و سرعت پایین: انسداد در شبکه­های کاتالیزور آزرا باعث می­شود تا گازهای خروجی راحت خارج نشوند و خودرو در سبقت و فشردن پدال گاز نتواند خوب شتاب بگیرد.

هزینه تعمیر کاتالیزور آزرا

هزینه تعمیر کاتالیزور یکی از مواردی است که دغدغه افراد را به همراه دارد. تعمیر بهتر است یا تعویض؟ کاتالیزور می­تواند قیمت­های مختلفی داشته باشد اما معمولا همگی بسیارگران هستند. به همین دلیل است که افراد قید تعویض و خرید کاتالیزور را می­زنند و سال­ها از همان کاتالیزور قدیمی کار می­کشند.

البته لازم است این نکته را یاد آور شویم که درست است هزینه­ های خرید کاتالیزور بالاست اما در صورت سهل انگاری می­تواند به دیگر قسمت­های خودروی شما فشار وارد کرده و ضرر زیادی وارد کند.

اما پیشنهاد دیگری که برای شما داریم، شستشو و تعمیر کاتالیزور آزرا است. هزینه تعمیر کاتالیزور آزرا تریبا یک سوم هزینه خرید آن می­باشد. البته راندمان کاتالیزور نو بیشتر از کاتالیزو تعمیر شده است اما از نظر اقتصادی به صرفه­تر می­باشد.

به هر حال چه قصد تعویض و چه قصد شستشو یا تعمیر کاتالیزور آزرا را داشته باشید، می­توانید به مستر کاتالیزور مراجعه نموده و یا با کارشناسان مجموعه ما تماس بگیرید تا از مشاوره­های رایگان ما بهره مند شوید.