تعمیر کاتالیزور ماکسیما

تعمیر کاتالیزور ماکسیما

تعمیر کاتالیزور ماکسیما را به متخصصین این کار بسپارید. با ما تماس بگیرید و از ما مشاوره رایگان دریافت کنید. هزینه تعمیر کاتالیزور ماکسیما را با یک تلفن استعلام بگیرید. تعمیر کاتالیزور maxima در مستر کاتالیزور با بهترین کیفیت و کمترین زمان انجام می­شود.

مبدل کاتالیزوری ماکسیما

کاتالیزور ماکسیما

نیسان ماکسیمای شما با مبدل کاتالیزوری کارخانه را ترک می کند. ممکن است در طول عمر عادی خودرو با مشکل مواجه شود که اغلب با کد OBDII P0420 همراه است. در زیر مکان، قیمت و علائم خرابی کاتالیزور در ماکسیما را پوشش خواهیم داد.

مبدل کاتالیزوری مهم‌ترین بخش سیستم آلاینده‌های خودروی ماکسیمای شما است. این قطعه، گازهای انتشاری را که دو محصول فرآیند احتراق عادی هستند کاهش می­دهد و آنها را به اندازه­ای کاهش می­دهد که مطابق با قوانین و استانداردهای انتشار گازهای گلخانه­ای باشد. کاتالیزور ماکسیما از یک کاتالیزگر برای سوزاندن بخار سوخت باقی مانده و تبدیل آن به موارد زیر استفاده می­کند:

  • آب
  • دی اکسید کربن
  • گرما، گرمای زیاد

مبدل­های کاتالیزوری نزدیک به 40 سال است که در تمام خودروهای داخلی رایج بوده است. آنها از منظر جریان اگزوز و از منظر پاکسازی اگزوز در کاری که انجام می­دهند بهتر شده­اند.

مبدل کاتالیزوری ماکسیما کجا قرار دارد؟

مکان دقیق مبدل کاتالیزوری به سال مدل و اندازه موتور نیسان ماکسیما بستگی دارد. اما یافتن آنها چندان دشوار نیست. مبدل کاتالیزوری خود بخشی از سیستم اگزوز است. با ردیابی اگزوز، آن را جایی بین لوله دم و منیفولدهای ورودی خواهید یافت.

آنها تقریبا همیشه یک سپر حرارتی در اطراف خود و یک سنسور اکسیژن در جایی قبل از خود دارند. لازم است مبدل کاتالیزوری قبل از صدا خفه کن باشد. البته گاها افراد صدا خفه کن را با کاتالیزور ماکسیما اشتباه می­گیرند. مبدل کاتالیزوری بسته به سال و ساخت خودرو ممکن است پیچ یا جوش داده شود.

قیمت کاتالیزور ماکسیما

قیمت کاتالیزور خودروی ماکسیمای شما بسته به سال مدل و اندازه موتور متفاوت است. اما، به عنوان یک قاعده مبدل­های کاتالیزوری ارزان نیستند. آنها یکی از اقلام دزدیده شده در یک وسیله نقلیه هستند. البته هر چه مدل خودروی ماکسیمای شما کمیاب­تر باشد، قطعات آن نیز گرانتر است.

از آنجایی که تعویض کاتالیزور نیاز به ابزارآلات تعمیرگاهی داشته و یا نیاز به جوشکاری دارد، باید حتما به تعمیرگاهی مراجعه کنید که در زمینه تعویض و تعمیر کاتالیزور ماکسیما تبحر دارد. این کاتالیزورها حتی ارزش ضایعاتی هم دارند. به همین دلیل می­توانید به جای خرید، اقدام به تعمیر آنها کنید.

به طور کلی هزینه تعویض کاتالیزور ماکسیما به عواملی همچون مدل خودرو (سال تولید آن)، شرکت تولیدی، نوع مواد به کار رفته در کاتالیزور و بسیاری عوامل دیگر وابسته است.

علائم خرابی کاتالیزور ماکسیما

خراب شدن کاتالیزور ماکسیما غیر معمول نیست، زیرا گذر سال­ها و مسافت پیموده شده تاثیر خود را می­گذارد. اگر مشکلی در احتراق ناقص یا مخلوط بد هوا و سوخت وجود داشته باشد، کاتالیزورها سریع‌تر از کار می‌افتند.

هنگامی که خودروی ماکسیمای شما با یک مشکل عمده در موتور روبرو می­شود، چراغ چک موتور شروع به چشمک زدن می­کند. در بیشتر موارد، این وضعیت چشمک زن برای کمک به تلاش و نجات مبدل کاتالیزوری رخ می­دهد.

بیشتر علائم خرابی کاتالیزور maxima به عدم جریان اگزوز از طریق کاتالیزور مربوط می­شود. هنگامی که مسدودی شبکه­های کاتالیزو بیشتر شود، خودروی ماکسیمای شما به سختی قابل رانندگی خواهد بود. در اینجا رایج ترین علائم خرابی کاتالیزور در نیسان ماکسیما آمده است:

  1. وقتی جریان اگزوز شروع به کند شدن می‌کند، مسافت پیموده شده خودروی شما نیز کاهش یافته و مصرف بنزین نیز بیشتر می­شود.
  2. هر وسیله نقلیه ای که در 20 سال گذشته ساخته شده است، یک کامپیوتر OBDII در داخل خود دارد. این کامپیوتر «کد مشکل» را به شما می‌دهد که برای تشخیص و تعمیر سیستم آلایندگی Maxima خود به آن نیاز دارید.
  3. هنگامی که کاتالیزور بیش از اندازه مسدود شود، جریان هوای کافی برای راه اندازی و استارت خوردن آن وجود نخواهد داشت.
  4. دود اگزوز تیره­تر
  5. بوی تخم مرغ فاسد
  6. اگر شتاب خودرو کاهش یافته و سرعت آن نیز از حد معینی بیشتر نمی‌شود، این یک نشانه بسیار معمولی است که یک مبدل کاتالیزوری از کار افتاده است.

هزینه تعمیر کاتالیزور ماکسیما

هزینه تعمیر کاتالیزور ماکسیما ارزان نیست اما به طور کلی کمتر از هزینه تعویض است. برای اکثر وسایل نقلیه، میانگین هزینه تعمیر کاتالیزور شامل قطعات و دستمزد نیروی کار است. هزینه تعمیر کاتالیزور ماکسیما به میزان خرابی آن بستگی دارد.

اگر کاتالیزور خودروی ماکسیمای شما دچار رسوب گرفتگی و یا مسدودی شده باشد، می­توان مشکل را با شستشوی کاتالیزور برطرف نمود، اما اگر کاتالیزور خودروی شما دچار آسیب شده و یا سلول­های آن ریخته باشد، نیاز به تعمیر کاتالیزور maxima خواهید داشت که هزینه آن کمتر از تعویض و بیشتر از شستشو است.

سوالات پرتکرار

  • آیا می­توانید کاتالیزور ماکسیمای آسیب دیده را به جای تعویض، تعمیر کنید؟

کاتالیزور ماکسیما بخشی جدایی ناپذیر از خودروی شماست و معمولاً به گونه­ای طراحی می­شود که در طول عمر خودروی شما دوام بیاورد. اگر سریع جواب می­خواهید، بله. می­توان کاتالیزور را به جای تعویض آن تعمیر کرد، اما به شرطی که کاتالیزور آنقدر خراب نشده باشد که صدایی شبیه به جغجغه بدهد، تغییر رنگ داده، تاب خورده باشد و یا بوی گوگرد بدهد.

  • آیا یک کاتالیزور ماکسیمای خراب می­تواند موتور خودروی من را خراب کند؟

کاتالیزورها اغلب به مدت 10 سال یا کمتر کار می­کنند، اما ممکن است دچار آلودگی، گرفتگی، داغ شدن بیش از حد یا آسیب فیزیکی شوند که منجر به عملکرد ضعیف موتور و در نهایت خاموش شدن موتور می­شود. اگر شتاب و سرعت موتور کم شده یا پس از مدتی کار خاموش می­شود و استارت نمی­خورد، کاتالیزور مسدود شده می­تواند مقصر باشد. در واقع خرابی کاتالیزور ماکسیما، به طور غیر مستقیم می­تواند روی موتور نیز تاثیر بگذارد.

  • آیا کاتالیزور خراب باعث روشن شدن چراغ چک موتور می­شود؟

یک کاتالیزور معیوب باعث روشن شدن چراغ چک موتور می­شود. علاوه بر این، خراب شدن شمع­ها یا خراب شدن سنسور اکسیژن می تواند کاتالیزور خودروی ماکسیمای شما را از کار بیاندازد.

  • چه مدت می­توانم با کاتالیزوری خراب رانندگی کنم؟

در صورتی که مبدل کاتالیزوری کاملاً وصل شده باشد، مانع از کارکرد وسیله نقلیه شما می­شود. در برخی شرایط، ممکن است کاملاً ذوب شود و یا عملکرد دیگر قسمت­های خودروی شما را مختل کند، در این صورت باید فوراً تعویض شود.

  • چرا کاتالیزور ماکسیما و دیگر خودروها اینقدر گران هستند؟

کاتالیزور خودروی شما گران است زیرا برای کاهش سطح مه دود به رودیوم نیاز دارد. رودیوم، در ارزش فعلی، بسیار گران است که استفاده از آن در کاتالیزور، آن را گران می­کند. برای جبران هزینه­های خود، سازندگان باید قیمت کاتالیزور ماکسیما را افزایش دهند.

نتیجه گیری

اگر خودروی ماکسیمای شما علائم خرابی گفته شده در این مقاله را داشت، بدون شک باید به تعمیرگاه کاتالیزور ماکسیما مراجعه کنید. در صورتی که کاتالیزور خودروی شما زودتر از حالت عادی از کار افتاده است و یا آسیب جدی ندیده، می­توانید با شسشتو و یا تعمیر، مشکل آن را حل نمایید. در این حالت هزینه­های مربوط به خودرو را کاهش می­دهید.

اما در غیر این صورت، چاره­ای جز تعویض کاتالیزور ماکسیما ندارید. پیشنهاد ما این است که کاتالیزوری با کیفیت و اورجینال تهیه کنید تا بتوانید مدت زمان طولانی­تری از هزینه­های تعویض و تعمیر کاتالیزور maxima راحت باشید.

مستر کاتالیزور بزرگترین مرکز تعویض و تعمیر کاتالیزور ماکسیما و خودروهای داخلی و خارجی بوده و دارای تیم متخصص در زمینه کاتالیزور می­باشد. می­توانید از طریق شماره تماس ما ارتباط برقرار کرده و یا به صورت حضوری مراجعه کنید.